Проект на тему:
«Як економно використовувати воду вдома»
Бояницької ЗШ Іст.
Керівник: Гаврилів Оксана
Володимирівна
Проект на тему: «Як економно використовувати воду вдома»
Мета
проекту: вчити
дітей розуміти, що кожна краплина води є дорогоцінним даром природи, вчити
економно використовувати воду; удосконалювати вміння працювати в групах, спостерігати, порівнювати, робити висновки; виховувати дбайливе ставлення до води – джерела життя.
Проблема: економне
використання води в домашніх умовах.
Характеристика проекту: груповий, частково
пошуковий, середньої тривалості.
Учасники та виконавці проекту: учні 1 класу, вчитель, батьки.
Обладнання: виставка книг про
воду, висловлювання видатних людей про воду,виставка малюнків на тему «Використання
води людиною».
План
виконання проекту
І етап. Вступ.
Оголошення теми, мети проекту, його
тривалості.
ІІ етап. Основна частина.
1.Проведення бесіди на тему «Чому
потрібно економити воду».
2.Збір матеріалу про воду.
2.1.Загадки про воду
2.2.Вірші про збереження води.
2.3.Прислів∙я про воду.
2.4.Малювання малюнків на тему «Як
потрібно економити воду вдома».
2.5.Еко – казка «Чому на нас
образилась водичка».
3.Фото – конкурс «Воду зберіг –
довкіллю допоміг»
4.Створення пам’ятки про економне
використання води вдома.
5.Створення комп’ютерної
презентації «Економне використання води
вдома».
ІІІ етап. Висновок.
Презентація
проекту «Як економно використовувати воду вдома»
1.Бесіда
вчителя на тему «Чому потрібно економити воду».
В нашого народу є таке прислів’я
«Хліб – батько, вода – мати», або бажаючи комусь всіляких гараздів люди
промовляють: «Будь здоровий, як вода». Чому так говорять?
Бо вода – це колиска життя на землі, безцінний дар природи. Де немає води,
там немає життя. Без води все гине: і рослини, і тварини. Кожна крапля води є
дорогоцінним даром природи. Без води людина не проживе й п’яти днів, а без їжі
може обійтися більше ніж 30днів за умови, що кожного дня питиме воду.
Ви знаєте, що на нашій планеті дуже
багато води. Але не вся вона годиться для життя. Рослинному і тваринному
світові і людині потрібна прісна вода. Прісна вода – це вода без солі. Вона
тече в річках, струмках, озерах. Прісну воду потрібно берегти, бо її запаси на
планеті зменшуються; річки забруднюються, висихають.
Люди витрачають дуже багато води.
Вона допомагає нам бути охайними. Адже щодня ми миємо руки, вмиваємось, чистимо
зуби, приймаємо душ. У воді дорослі перуть брудний одяг.
Вода тече з крану швидше, ніж ви
встигаєте її використовувати повністю. За хвилину з відкритого крану витікає
12-20л безцінної прісної води! Економія води – це всього лише справа звички:
закривайте кран, поки ви чистите зуби. Або користуйтеся склянкою для полоскання
рота. Мийте посуд не під поточним струменем води, а в раковині, закривши отвір
пробкою. А головне – не забувайте закривати воду! Якщо вода крапає з крана, то
за місяць витікає 400л води. Виконуйте ці правила і за рік ви можете заощадити
ціле озеро діаметром 200м і завглибшки 2м.
Вода! У
тебе немає ні смаку, ні кольору, ні
запаху, тебе неможливо описати, тобою
насолоджуються, не відаючи, що ти
таке!.
Не можна сказати, що ти необхідна для життя – ти саме життя!
Ти наповнюєш нас радістю, яку не поясниш нашими почуттями …
Ти найбільше багатство на світі.
Антуан
де Сент – Екзюпері
,
Відома з віку рідина,
Усяк її вживає.
Буває хмаркою вона,
Пушинкою буває.
Бува як скло,
Крихка, тверда,
Звичайно ж це - …
Що таке: пливе і ллється,
Часом на камінь дереться,
Як немає – все всихає,
Звір і птах помирає?
Мене
п’ють, мене ллють, усім потрібна я .
Хто
я така?
Довго мене нема - все в’яне,
А як прийду – знов оживає.
Дуже добродушна, і м’яка і слушна,
Але коли схочу, навіть камінь сточу.
Чого в решеті не понесеш?
,
,
Прислів’я
1.Крапля до краплі - буде озеро.
2.Без води немає життя на землі.
3.Без води – ні туди ні сюди.
4.Вода – то життя, то здоров’я.
5.Де верба - там і вода.
6.Хліб – батько, вода – мати.
7.Хліб і вода
- бідного їда.
8.Пролиту воду назад не збереш.
9.Чиста вода, як сльоза.
10.Куди водиця тече, там травиця росте.
11.Не знаємо ціни водиці, доки не висохла криниця.
,
Жива вода

Вода – дає життя всьому:
І дереву, і квітці.
І напуває все живе,
І жито колоситься. 

Вода джерельна, мов жива,
Вона – життя основа.
Природу хочеш зберегти?
Тож не забудь про неї ти!
Скарб

Без води не може пташка,
Навіть будь-яка комашка.
І дерева хочуть пити,
І усі барвисті квіти.
Без води не звариш їжу,
Без води не вмиєш личко.
Без води нема життя.
Тож давайте берегти
Цей природний скарб землі!
Чарівничка
У дворі, біля водички
Наберу води з кринички.


Ця водичка – чарівничка,
Ще й прозоре в неї личко,
Брівки, наче хвильки,
Очки, мов крижинки.
, |
,
,
Будь бережливим!
Жив був хлопчик Василько. Навчався у першому класі, мав
багато друзів. Завжди грав у комп’ютер, цілими днями дивився телевізор, слухав
музику. У ванну набирав воду та грався у морський бій. Завжди забував закривати
кран на кухні. Хоча у школі на уроках розповідали про економне використання
води, а в Василька одне на думці скоріш погратися.
І ось одного разу з хлопчиком щось трапилось…
Прийшовши додому зі школи він побачив якесь дивне створіння,
яке сиділо у ванній кімнаті.
-А ви хто
такий?, - запитав Василько.
-Я Водяний, -
відповіло страховисько. – Мені за тебе дуже соромно, що такий неекономний. І
тому я тебе наказую, забираю всю воду.
Василько дуже засмутився і пригадав, як у школі
нещодавно вони вчилися як відноситись до водних ресурсів. Він цілий день
малював листівки, малюнки, складав казки про збереження води вдома. Покликав
друзів і розповів, що з ним трапилось та попросив їх допомогти йому
розповсюдити його листівки. Виконавши всю роботу втомлений повернувся додому і
побачив на порозі Водяного.
-Пробачте мене, -
сказав хлопчик. – Я зрозумів свою провину і більше ніколи не буду марно
витрачати водичку. Я інших теж навчив бережно відноситись до води.
-Добре, пробачаю
тебе і повертаю тобі воду. Будь бережливим!

Казка про те, як треба берегти воду
В одному царстві
жило-було Красиве озеро. У ньому було багато риби, люди приходили до туди. Вони
милувалися красою озера, інші купалися у його водах, треті ловили рибу.
Але трапилось
так, що кожен, хто приходив до нього у гості, залишав там багато сміття.
Образилось озеро
на людей і сховало усю рибу, а само покрилося густою піною. Прийшли вранці люди до озера і заплакали. Не було ні риби,
ні чистої води. Забігали вони, стали просити пробачення у озера, стали дбати
про нього.
Пробачило озеро
людей, випустило рибу, очистило свої води. І стали люди жити з ним у мирі.
,
Кулак Тетяна –
учениця 1 класу
,
Падав сніг на поріг, а ми позбирали, розтопили й квіточки
полили.
,
Ростик відремонтував на кухні кран, щоб не капала вода.
,
,
А ми завжди
слідкуємо, щоб з крана не капала вода.
,
-
Коли чистите зуби, наберіть у склянку потрібну кількість води і користуйтеся
нею. А кран нехай буде зачинений. Відчиняйте кран лише тоді, коли треба помити
зубну щітку.
-
Щільно зачиняйте кран після того, як помиєте руки.
-
Стежити за тим, щоб кран у домі був справним. Якщо із зачиненого крана капає
вода, сказати про це дорослим.
-
Приймати душ, а не ванну.
-
Мити посуд у стоячій воді, під проточною лише промивати.
-
Коли миємо підлогу чи вікна, полоскати ганчірку у відрі, а не під проточною
водою.
-
Прати білизну при повному завантаженні машини.
,
,
Висновок
Працюючи над
даним проектом, ми підійшли до такого висновку.
Всьому живому на
землі потрібна прісна вода. Прісну воду потрібно зберігати, бо її запаси на
планеті зменшуються. Один із способів зберегти воду – залишити її в землі, не
використовувати зайвої.
Щоб скоротити
витрати води в домашніх умовах, треба:
- не залишати крани відкритими;
- стежити за справністю кранів;
- мити посуд в посудині, використовуючи мінімум миючого засобу;
- виключати воду, поки чистимо зуби;
- приймати душ, а не ванну;
- мити руки під слабким струменем води;
- встановити електролічильники.
Під час роботи над проектом ми навчилися
дбайливо ставитись до води і
економити її.
Можливо, це в
майбутньому і вирішить глобальну проблему людства. Адже, передусім, ніж змінити
світ, почни змінювати себе.
Список використаних джерел
2.
Природознавство. Розробки уроків. 1клас / Н. В. Діптан,
А. А. Назаренко. – Х.: Вид-во “Ранок”, 2012.
3.
Пректи в початковій школі / Упоряд. О.М. Кондратюк. – К.:
Редакції газет з дошкільної та початкової освіти, 2012.
4.
Українські прислів’я та приказки. – К.: Товариство «Знання» України, 1992.
5.
Природознавство. Практичний довідник учня початкової
школи. К.: «Країна мрій», 2014.
,
Комментариев нет:
Отправить комментарий